1. Guru memperkenalkan bentuk-bentuk asas yang perlu diketahui oleh murid-murid dengan menggunakan kad-kad perkataan atau blok-blok yang sedia ada di kelas prasekolah.
2. Guru boleh 'print out' bahan A di bawah, ditampal pada kadbod dan gunting bentuk topi tersebut dan bentuk-bentuk asas sebagai BBM untuk aktiviti suai pasang.
3. Lakukan aktiviti suai pasang di dalam kumpulan atau di hadapan kelas.
4. Sebagai pengukuhan, guru-guru boleh jadikan bahan B sebagai aktiviti lembaran kerja.
5. Untuk menjadikan pembelajaran lebih bermakna, guru-guru boleh jadikan bahan A atau bahan B sebagai topi. Tebuk di kedua-dua belah kiri dan kanan topi tersebut dan diikat menggunakan tali/ getah dan digantung ke telinga murid-murid. Murid-murid tentu sukakannya..
2. Guru boleh 'print out' bahan A di bawah, ditampal pada kadbod dan gunting bentuk topi tersebut dan bentuk-bentuk asas sebagai BBM untuk aktiviti suai pasang.
3. Lakukan aktiviti suai pasang di dalam kumpulan atau di hadapan kelas.
4. Sebagai pengukuhan, guru-guru boleh jadikan bahan B sebagai aktiviti lembaran kerja.
5. Untuk menjadikan pembelajaran lebih bermakna, guru-guru boleh jadikan bahan A atau bahan B sebagai topi. Tebuk di kedua-dua belah kiri dan kanan topi tersebut dan diikat menggunakan tali/ getah dan digantung ke telinga murid-murid. Murid-murid tentu sukakannya..
No comments:
Post a Comment