Pengikut

banner


15 October 2009

Pensel Yang Sesuai Untuk Kanak-Kanak

Pensil Retractable LeftRight Stabilo Menulis jadi lebih selesa dan mudah

ARKIB BERITA: 21/07/2009

GAMBAR... menunjukkan kaedah menulis jadi lebih selesa dan mudah dengan pensil stabilo.

Adakah anak anda mengalami kesukaran menulis? Adakah menulis suatu tugas yang susah bagi kanak-kanak? Kajian menunjukkan cara memegang alat menulis yang tidak betul mudah mengakibatkan tekanan kepada jari kanak-kanak menyebabkan mereka hilang minat dalam pembelajaran. Bagi sesetengah kanak-kanak, tekanan berlebihan dan genggaman keras yang dialami untuk tempoh yang lama akan memberi kesan kepada pertumbuhan struktur tulang jari.

Mengambil kira keadaan ini, Stabilo mencadangkan pilihan LeftRight (direka khusus untuk individu tangan kiri dan tangan kanan) untuk menjadikan menulis lebih selesa dan mudah. Pensel Retractable berbentuk tiga segi LeftRight Stabilo mempunyai genggaman penunjuk ibu jari yang unik untuk membantu kanak-kanak mempelajari teknik memegang pensel yang betul. Selain itu, genggaman getahnya yang ergonomik membantu mengurangkan tekanan pada jari. Ini merelakskan saraf dan otot tangan menjadikan menulis lebih selesa dan mudah.

Grafit pensil mekanikal biasa yang hanya bersaiz 0.5 atau 0.7 milimeter mudah patah dan perlu kerap ditukar. Sebagai perbandingan, Pensel Retractable LeftRight Stabilo lebih baik daripada pensel mekanikal standard. Grafit 2 milimeter yang tebal ini lebih lasak dan tidak mudah patah ketika menulis. Pengasah pensel yang direka khusus untuk individu tangan kiri dan tangan kanan menjadikan pengasahan lebih mudah.

Selain daripada pensil retractable, juga terdapat dalam siri LeftRight ini ialah pen mata bulat batang tiga segi. Pen mata bulat ini dengan genggaman penunjuk ibu jari tiga segi yang unik menjadikan menulis bukan lagi sukar dan meletihkan. Selain itu, teknologi baru dakwat Hi-Flux juga sungguh lancar sehebat prestasi pen gel dapat mengurangkan tekanan dan kepenatan pada jari dengan berkesan.

Produk baru yang dinyatakan di atas boleh dibeli di kedai buku utama dan pasar raya besar. Untuk maklumat lanjut, sila hubungi 03-8948 1629.

Dipetik daripada:

Utusan Malaysia


No comments:

Post a Comment

bee